Pliant romfilatelia

Pliant romfilatelia

In: News

În vara anului 2011 se inaugurează Pasajul Suprateran Basarab, prilej cu care Romfilatelia introduce în circulaţie o emisiune de mărci poştale dedicată acestui eveniment.
Ideea acestui pasaj datează din 1930, dar ceea ce s-a materializat în anii ‘40 a fost doar pasarela metalică de la Basarab, ce se întindea pe o lungime de aproape 100 m peste liniile de cale ferată.
Astăzi, noul pasaj se întinde ca un arc peste locuri unde s-au născut vechi cartiere ale Bucureştiului.
Istoria lor începe în anul 1863 când Effingham Grant, secretar al consulului britanic de la Bucureşti, căsătorit cu fiica Anei Golescu, construieşte prima turnătorie din Bucureşti în apropierea „Barierei de Pământ“ sau „Uliţa Belvedere“, după cum i se mai spunea. Tot în acea perioadă, Grant aduce şi cultivă orhidee în curtea vilei sale (singurele la acea vreme în Bucureşti), motiv pentru care denumirea de Şoseaua Basarab va fi schimbată cu Şoseaua Orhideelor.
În anul 1864 este înfiinţată „Manufactura de tutun de la Belvedere“ care va deveni „Regia Monopolurilor Statului“ în 1879, de aici venind şi denumirea unui întreg cartier, „Regie“. Grant parcelează terenurile din zonă şi le dă funcţionarilor ceferişti, ulterior apărând aici cartierele Grant şi Giuleşti. În 1912 a fost construit Podul Grant care, în 1982, a fost înlocuit cu o nouă structură.
Astăzi, noul Pasaj Suprateran Basarab este nu numai un arc peste timp şi istorie, dar mai mult ca sigur, va deveni una dintre emblemele Capitalei.
Pasajul, cu o lungime de 1450 m, este în sine o operă de artă care deţine şi două recorduri europene şi anume faptul că podul hobanat al pasajului este cel mai lat din Europa, având 44 de metri şi este singurul pod hobanat de pe continent pe care este amenajată o staţie de tramvai (cu accese la nivelul solului unde se asigură legături la mijloace de transport în comun, la metrou şi la transportul feroviar).
Podul hobanat de 365 m lungime se sprijină pe doi stâlpi de 80 m înălţime fiecare, având câte 30 de hobane plasate simetric de o parte şi de alta a pilonilor.
Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa are o lungime de 124 m, iar stâlpii săi se sprijină pe radiere dedesubtul cărora se află coloane de 40 m adâncime. Arcele au o deschidere de 118 m.
Între cele două poduri-structuri, unicat în România, circulaţia rutieră şi a tramvaielor se va desfăşura pe un viaduct de beton armat posttensionat de 1500 m lungime inclusiv rampele de acces, unde s-a aplicat o metodă inovativă de tensionare şi care, asemeni podurilor, beneficiază de un sistem avansat de protecţie antiseismică, aplicat în premieră în România.
Pasajul Suprateran Basarab face legătura între Bulevardul Nicolae Titulescu şi Şoseaua Grozăveşti şi fluidizează traficul rutier din această zonă, întregind astfel inelul principal de circulaţie al oraşului în partea de nord-vest.
Prin construcţia sa, Pasajul Suprateran Basarab devine cel mai mare punct intermodal din România, reunind linii de tramvai pe pod şi sub pod, linii de autobuz şi troleibuz, linii de metrou, două gări şi autogări pentru transport intern şi internaţional.

Aducem mulţumiri Primăriei Municipiului Bucureşti pentru consultanţa documentară acordată la realizarea acestei emisiuni de mărci poştale. Totodată, mulţumim şi fotografului Laurenţiu Bălăceanu.

VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
Pliant romfilatelia , 5.0 out of 5 based on 2 ratings
PRO TV   FC Petrolul Ploiesti   Primarie 6   RomFilatelia   PMB   palate-Brancovenesti   OBRASCON   padina-fest   mediapromagic   multimedia-est   maxigel   media-pro-pictures   Far-Est   lindab   cat-music   damila   digi-24   castel-film   bitunova   transmaraton

Skycam.ro © 2011-2013